3. Виконати Выписать выделенные
существительные, определить склонение
Составить
орфографическую карточку по тексту ( под…лили, з…рно, м..л..дые, помощ…, р…стут,
(с,з)делал, см..треть, ноч…, подл…жу, под…вились, счас…ливо, (не) спится, (не)
сказали, (не) застал.)
4. Вивчити правила. мягкий
знак после шипящих на конце имен существительных пишется только в
существительных женского рода в ед. ч., а у существительных мужского рода с
шипящим на конце мягкий знак не пишется.
5.Виконати Вставь, где это нужно, букву ь, обозначь орфограмму. Клич_
( ), шалаш_ ( ), реч_ ( ), голыш_ ( ), печ_ ( ), луч_ ( ), дрож_ ( ), брош_
( ), матч_ ( ), гореч_( ), палач_ ( ), гараж_ ( ), карандаш_ ( )
- Напиши слова в
два столбика. Обозначь орфограмму с ь Без ь (1 столбик (существительные
мужского рода, 2 склонения) клич, шалаш, голыш, луч, матч, палач, гараж,
карандаш-пишутся без мягкого знака
2 столбик (существительные 3 склонения женского рода):
речь, печь, дрожь, брошь, горечь-с мягким знаком пишутся.)
Зарубіжна література
Володимир
Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант».
Анкета твору
1. Автор,
назва, рік написання – В.Короленко «Сліпий музикант», 1886 р.
2. Тлумачення назви: «сліпий» (каліка, неповноцінна
людина, що вимагає догляду) «музикант» (творча, талановита людина, що знайшла
своє покликання)
3. Завдання автора: «…Відтворення психології сліпого,
відображення загальнолюдської мрії за ідеалом, туги за повнотою людського
існування»
4. Підзаголовок. «Психологічний етюд». Автор детально
досліджує психологію головного героя, становлення особистості з обмеженими
фізичними можливостями — сліпого.
5. Жанр. Повість
6. Дія повісті відбувається на заході сучасної України
7. Головні герої. Петро Попельський – сліпий музикант;
мати Ганна Михайлівна (уроджена Яценко); дядько Максим (брат матері); конюх
Йохим; Евеліна – кохана Петра; брати Ставрученки; Єгорій, Роман – дзвонарі;
сліпі
8. Композиція. 7 розділів та епілог
9. Сюжет. Дві розповіді 1 - про те, як сліпонароджений
хлопчик тягнувся до світла, до життя; 2 - про те, як пригнічена особистим
нещастям людина поборола у собі пасивне страждання, знайшла місце в житті і
зуміла виховати в собі розуміння і співчуття до всіх знедолених.
10. Елементи сюжету Експозиція: передчуття біди - і
вирок: «Дитина народилася сліпою». Це трагедія. Як складеться його життя?
Розвиток дії: вплив оточуючих на долю хлопчика: ( мама, дядько Максим, Йохим,
Евеліна, сліпі співці ). Кульмінація: Змиритися і страждати або кинути виклик
долі? ( зустріч із дзвонарем, паломництво зі сліпцями). Розв'язка: шлях
пошуків, довгоочікуване щастя: дружина, син, талант, визнання. Епілог: замість
сліпого, егоїстичного страждання він знайшов в душі відчуття життя. «... Він
став відчувати і людське горе і людську радість».
11. Тема. Духовне випробування особистості, яка має
знайти саму себе, сенс свого існування серед людей. Роль мистецтва у формуванні
особистості
12. Ідея. Наполегливою працею, за підтримки рідних і
друзів людина може здолати будь-які перешкоди, подолати навіть таку жахливу
ваду, як сліпота.
13. Проблеми. Виховання; формування позитивної
життєвої позиції; пошуку сенсу життя; співчуття людському горю; ставлення до
людей з обмеженими можливостями; змиритися або кинути виклик долі?
14. Символи. Світло - це не тільки світло сонця,
недоступне сліпому, але й реальний світ, з його життям і болем, радістю і
стражданням. Темрява - це не тільки вічна ніч в очах головного героя, а й
тихий, відгороджений від світу куточок садиби, це і душа Петруся, замкнута на
своєму стражданні. Шлях сліпого музиканта - це подолання темряви в собі, що є
важливим для людини.
15. Чого вчить твір. Бути милосердними до оточуючих,
людяними, терпимими до людського страждання та як прожили гідне і повноцінне
життя
1. Знати життєвий і творчий шлях В. Короленко.
2. Прочитати повість "Сліпий музикант".
3. Визначити основні етапи життя Петра Попельського (Дитинство і отроцтво,
юність, зрілість). Подумати, яким кольором можна зобразити кожен етап.Визначити
ключові моменти духовного зростання Петра Попельського(Народження- сліпота-
турбота матері й дядька – заглиблення в себе – замкнутість – розгубленість –
перебування серед сліпих співців – відродження душі – перший концерт)
4. Відповідь на питання: Хто така Евеліна?
Спасибо
ОтветитьУдалитьспасибо
ОтветитьУдалить