6 клас


3. Виконати  Выписать выделенные существительные, определить склонение  
Составить орфографическую карточку по тексту ( под…лили, з…рно, м..л..дые, помощ…, р…стут, (с,з)делал, см..треть, ноч…, подл…жу, под…вились, счас…ливо, (не) спится, (не) сказали, (не) застал.)   
4. Вивчити правила. мягкий знак после шипящих на конце имен существительных пишется только в существительных женского рода в ед. ч., а у существительных мужского рода с шипящим на конце мягкий знак не пишется.
5.Виконати Вставь, где это нужно, букву ь, обозначь орфограмму. Клич_ ( ), шалаш_ ( ), реч_ ( ), голыш_ ( ), печ_ ( ), луч_ ( ), дрож_ ( ), брош_ ( ), матч_ ( ), гореч_( ), палач_ ( ), гараж_ ( ), карандаш_ ( )
 Напиши слова в два столбика. Обозначь орфограмму с ь Без ь (1 столбик (существительные мужского рода, 2 склонения) клич, шалаш, голыш, луч, матч, палач, гараж, карандаш-пишутся без мягкого знака
2 столбик (существительные 3 склонения женского рода): речь, печь, дрожь, брошь, горечь-с мягким знаком пишутся.)

Зарубіжна література
Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант».  
                                                                  Анкета твору
 1. Автор, назва, рік написання – В.Короленко «Сліпий музикант», 1886 р.
2. Тлумачення назви: «сліпий» (каліка, неповноцінна людина, що вимагає догляду) «музикант» (творча, талановита людина, що знайшла своє покликання)
3. Завдання автора: «…Відтворення психології сліпого, відображення загальнолюдської мрії за ідеалом, туги за повнотою людського існування»
4. Підзаголовок. «Психологічний етюд». Автор детально досліджує психологію головного героя, становлення особистості з обмеженими фізичними можливостями — сліпого.
5. Жанр. Повість
6. Дія повісті відбувається на заході сучасної України
7. Головні герої. Петро Попельський – сліпий музикант; мати Ганна Михайлівна (уроджена Яценко); дядько Максим (брат матері); конюх Йохим; Евеліна – кохана Петра; брати Ставрученки; Єгорій, Роман – дзвонарі; сліпі
8. Композиція. 7 розділів та епілог
9. Сюжет. Дві розповіді 1 - про те, як сліпонароджений хлопчик тягнувся до світла, до життя; 2 - про те, як пригнічена особистим нещастям людина поборола у собі пасивне страждання, знайшла місце в житті і зуміла виховати в собі розуміння і співчуття до всіх знедолених.
10. Елементи сюжету Експозиція: передчуття біди - і вирок: «Дитина народилася сліпою». Це трагедія. Як складеться його життя? Розвиток дії: вплив оточуючих на долю хлопчика: ( мама, дядько Максим, Йохим, Евеліна, сліпі співці ). Кульмінація: Змиритися і страждати або кинути виклик долі? ( зустріч із дзвонарем, паломництво зі сліпцями). Розв'язка: шлях пошуків, довгоочікуване щастя: дружина, син, талант, визнання. Епілог: замість сліпого, егоїстичного страждання він знайшов в душі відчуття життя. «... Він став відчувати і людське горе і людську радість».
11. Тема. Духовне випробування особистості, яка має знайти саму себе, сенс свого існування серед людей. Роль мистецтва у формуванні особистості
12. Ідея. Наполегливою працею, за підтримки рідних і друзів людина може здолати будь-які перешкоди, подолати навіть таку жахливу ваду, як сліпота.
13. Проблеми. Виховання; формування позитивної життєвої позиції; пошуку сенсу життя; співчуття людському горю; ставлення до людей з обмеженими можливостями; змиритися або кинути виклик долі?
14. Символи. Світло - це не тільки світло сонця, недоступне сліпому, але й реальний світ, з його життям і болем, радістю і стражданням. Темрява - це не тільки вічна ніч в очах головного героя, а й тихий, відгороджений від світу куточок садиби, це і душа Петруся, замкнута на своєму стражданні. Шлях сліпого музиканта - це подолання темряви в собі, що є важливим для людини.
15. Чого вчить твір. Бути милосердними до оточуючих, людяними, терпимими до людського страждання та як прожили гідне і повноцінне життя

1. Знати життєвий і творчий шлях В. Короленко.
2. Прочитати повість "Сліпий музикант".
3. Визначити основні етапи життя Петра Попельського (Дитинство і отроцтво, юність, зрілість). Подумати, яким кольором можна зобразити кожен етап.Визначити ключові моменти духовного зростання Петра Попельського(Народження- сліпота- турбота матері й дядька – заглиблення в себе – замкнутість – розгубленість – перебування серед сліпих співців – відродження душі – перший концерт)
4. Відповідь на питання: Хто така Евеліна? 

2 комментария: